Blockchain w integracji ładowarek samochodowych z siecią

Opublikowany: Aktualizacja: Szacowany czas czytania: 3 minuty
Grafika przedstawiająca Volskswagena podłączonego do ładowarki zintegrowanej w blockchain

Energy Web i Volkswagen wspólnie badają potencjał blockchain w integracji rynku energii. Zintegrowanie ładowarek przyniosłoby wiele korzyści, ponieważ rosnąca sprzedaż samochodów elektrycznych stwarza potrzebę rozwijania i integracji całej infrastruktury związanej z elektromobilnością.

Zasady współpracy Energy Web i Volkswagen

Na początku marca tego roku Fundacja Energy Web oraz dział badawczy Volkswagen Group Innovation ogłosiły partnerstwo. Jego głównym założeniem jest połączenie sił w celu zbadania możliwości cyfryzacji i integracji pojazdów elektrycznych oraz infrastruktury ładowania. Tego rodzaju współpraca ma przyspieszyć rozwój mobilności elektrycznej i zapewnić większą wartość kierowcom pojazdów elektrycznych. Pomysł polega na wykorzystaniu akumulatorów samochodowych do magazynowania nadwyżki energii odnawialnej. Następnie nadwyżka ta może być uwalniana do głównej sieci, gdy zapotrzebowanie na energię przekracza podaż.

W ramach utworzonego partnerstwa oba wymienione podmioty będą prężnie pracować nad opracowaniem i testowaniem oprogramowania typu open source. Ma to umożliwić pełny i bezproblemowy udział w rynku energii elektrycznej dla pojazdów elektrycznych. Energy Web przetestował integrację DER z sieciami elektroenergetycznymi we współpracy z  austriacką siecią elektroenergetyczną. Doświadczenie to jest ważne dla istniejącego projektu i będzie wykorzystywane. Nowe testy zbadają możliwości zespolenia technologii open source Energy Web z istniejącymi standardami ładowania pojazdów elektrycznych, w tym ze standardem ISO 15118 Plug & Charge. Współpraca obejmuje też Electrify America a w szczególności jej infrastrukturę klucza publicznego. Electrify America jest spółką zależną Volkswagena i jedną z największych na świecie sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Kluczową kwestią jest to, że pojazdy elektryczne można tanio i bezpiecznie zintegrować z rynkami energii elektrycznej i systemami operatorów sieci. Integracja miałaby nastąpić przy wsparciu technologii blockchain.

Rosnący rynek elektromobilności i plany Grupy Volkswagen

Bloomberg prognozuje, że sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrośnie z 1,7 mln w 2020 roku do około 54 mln w 2040 roku. Ponieważ pojazdy elektryczne stają się coraz bardziej popularne to również ich ładowanie i rosnące wymagania mogą zwiększyć obciążenie sieci. Pomocne może też być zarządzanie czasem ładowania, aby wszyscy użytkownicy nie ładowali pojazdów w tym samym czasie (np. w nocy).

Marvin Schroeder, lider projektu z Volkswagen Group Innovation powiedział: „Chętnie zbadamy możliwości, jakie technologia blockchain może mieć dla inteligentnych aplikacji ładowania i jaki może to mieć pozytywny wpływ na ślad węglowy, a tym samym wzrost wartości dla naszych klientów”. Inni producenci samochodów również badają wykorzystanie akumulatorów EV do magazynowania energii. Jednak wiele z tych projektów ma charakter bardziej lokalny niż projekt Volkswagena, który zakłada integracje z siecią.

Volkswagen stopniowo wypuszcza na rynek atrakcyjne propozycje samochodów elektrycznych i zamierza również zainwestować dodatkowe środki w elektromobilność. W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa planuje przeznaczyć 35 miliardów euro na ten cel. W ramach tej kwoty wprowadzi około 70 modeli elektrycznych pojazdów w ciągu następnych dziesięciu lat.

Źródła:

https://www.ledgerinsights.com/energy-web-vw-blockchain-ev-batteries-for-energy-storage/
https://www.mypipro.com/2021/03/04/energy-web-vw-partner-to-explore-blockchain-ev-batteries-for-energy-storage-ledger-insights/
https://hsvgts.medium.com/volkswagen-group-innovation-energy-web-form-a-partnership-to-jointly-investigate-the-potential-4beb6cc1ca92
https://btcmanager.com/volkswagen-partners-energy-web-blockchain-energy-storage/
https://www.onlineev.com/energy-web-vw-partner-to-explore-blockchain-ev-batteries-for-energy-storage-ledger-insights/

Powiązane artykuły

energetyka wiatrowa

Sektor wiatrowy ma pomysł na repolonizację

W Świnoujściu, podczas Europejskiego Forum Nowych Idei (EFNI), premier Donald Tusk symbolicznie „położył biało-czerwoną flagę na polskiej gospodarce”. To nie tylko gest polityczny, ale deklaracja końca „naiwnej globalizacji” i początek nowego rozdziału – odbudowy narodowego przemysłu. Ważnym elementem tej strategii…

Opublikowany: Szacowany czas czytania: 3 minuty
list pompy ciepła

Polska branża pomp ciepła apeluje o repolonizację technologii i nową politykę przemysłową. Galmet pisze do Premiera Tuska

Po deklaracji Premiera Donalda Tuska o konieczności repolonizacji kluczowych sektorów gospodarki, pojawił się pierwszy wyraźny głos poparcia ze strony polskiego przemysłu. Prezes firmy Galmet – największego polskiego producenta pomp ciepła i zasobników ciepłej wody – wystosował list otwarty do szefa…

Opublikowany: Szacowany czas czytania: 3 minuty