Porsche redukuje emisje CO2 w łańcuchu dostaw

Producent samochodów sportowych Porsche zmniejsza emisje CO2 w łańcuchu dostaw. W związku z tym apeluje do swoich 1300 dostawców o korzystanie wyłącznie z odnawialnych źródeł energii.
Producent samochodów sportowych Porsche stara się zmniejszyć wielkość emisji dwutlenku węgla. W tym celu od lipca nakazuje swoim 1300 dostawcom korzystanie tylko z OZE podczas produkcji komponentów do samochodów.
OZE jako kryterium wyboru dostawcy
Firma zadecydowała, że w dłuższej perspektywie nie będzie zawierała umów z dostawcami, którzy nie przejdą na odnawialne źródła energii. Zmiana dotyczy wszelkich zamówień na dostarczenie materiałów produkcyjnych do nowych projektów pojazdów.
Nasi dostawcy ogniw akumulatorowych już od 2020 roku musieli korzystać z zielonej energii. A teraz robimy kolejny ważny krok: zastrzegamy, że nasi dostawcy serii wykorzystują do produkcji naszych komponentów wyłącznie energię odnawialną, aby jeszcze bardziej zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie, aby łańcuchy dostaw były przejrzyste i zrównoważone.
Redukcja emisji w łańcuchu dostaw
Aktualnie łańcuch dostaw Porsche odpowiada za około 20% całkowitej emisji gazów cieplarnianych przez Porsche. Jednak Porsche dąży do tego, aby do 2030 roku stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw.
Gdyby nie podejmowane przez firmę kroki, to ze względu na rosnącą elektryfikację pojazdów, wartość emisji wzrosłaby do około 40% do 2030 roku.
Wykorzystując wyłącznie odnawialne źródła energii, nasi dostawcy idą za naszym przykładem (…) zmierzając do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Planujemy prowadzić jeszcze bardziej intensywne rozmowy z naszymi partnerami, aby przyspieszyć zrównoważony rozwój. Tylko pracując razem będziemy w stanie przeciwdziałać trwającym zmianom klimatycznym.
Zakłady Porsche neutralne pod względem emisji
Porsche ogranicza wielkość emisji dwutlenku węgla wszędzie tam, gdzie jest to możliwe – nie tylko w łańcuchu dostaw, ale przede wszystkim we własnych zakładach. Wszystkie duże zakłady Porsche są już neutralne pod względem emisji.
Produkcja Taycana w zakładzie w Zuffenhausen w Stuttgarcie jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla od momentu jej uruchomienia w 2019 roku. Co więcej, od 2020 roku ta zasada dotyczy wszystkich pojazdów produkowanych w siedzibie firmy, a więc także 911 i 718. Ponadto na początku 2021 roku podobnych wdrożeń dokonano w Development Center w Weissach i w zakładzie w Lipsku.
Przyszłe inwestycje Porsche
Firma osiągnęła sukces dzięki premierze Taycan Cross Turismo – pierwszego na świecie pojazdu neutralnego pod względem emisji przez cały okres eksploatacji. Według najnowszych planów, do 2030 roku ponad 80% sprzedawanych nowych pojazdów Porsche będzie modelami elektrycznymi lub hybrydowymi.
Producent informuje też, że chce zainwestować ponad miliard euro w ciągu najbliższych 10 lat na środki dekarbonizacji. Będą w tym m.in. turbiny wiatrowe, inwestycje w energię słoneczną i inne środki ochrony klimatu. Celem tych działań jest przybliżenie się do osiągnięcia ambitnych celów firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Źródła: