Łatwiejsze płatności za ładowanie pojazdów EV

Opublikowany: Aktualizacja: Szacowany czas czytania: 4 minuty
płatności za ładowanie pojazdów EV

Kierowcy elektryków nie będą już musieli używać osobnej aplikacji dla każdej sieci stacji ładowania. Aby naładować samochód wystarczy karta płatnicza.

W pierwszej połowie 2024 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące płatności za ładowania pojazdów EV. Wprowadzą one obowiązek udostępnienia kierowcom możliwości korzystania z płatności ad hoc, na wszystkich nowo uruchomionych stacjach ładowania. Choć do tego czasu pozostało jeszcze kilka miesięcy, Elocity i eService mają już gotowe rozwiązanie, które zdecydowanie uprości sposób, w jaki mogą odbywać się tego typu płatności. 

Płatności za ładowanie pojazdów EV – uniwersalne rozwiązania

Dzięki integracji terminali i systemów płatniczych eService oraz autorskiego oprogramowania Elocity powstało rozwiązanie płatnicze umożliwiające współpracę ze stacjami ładowania różnych producentów. Dla operatorów sieci ładowarek oznacza ono możliwość szybkiej implementacji kompleksowego rozwiązania spełniającego wymagania regulacyjne w zakresie płatności ad hoc oraz automatycznego fakturowania zakupu, a dla ich klientów wygodę korzystania ze stacji ładujących oraz łatwe i bezpieczne płacenie kartą za pobraną energię.   

eService jest liderem rynku akceptacji kart płatniczych i rozliczania transakcji elektronicznych w Polsce, a także największym dostawcą technologii w zakresie usług rozliczeniowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma jest też uznanym dostawcą usług płatniczych dla rozwiązań stosowanych w e-commerce oraz m- commerce. Rozwiązania dostarczone przez eService zapewnią m.in. wygodne i bezpieczne rozliczenia za pobraną energię użytkownikom stacji ładowania Porsche na Słowenii. We współpracy z Elocity firma wychodzi naprzeciw potrzebom kierowców aut elektrycznych także w Polsce.

Innowacje technologiczne odpowiedzią na AFIR

Wspólny projekt eService i Elocity to odpowiedź na potrzeby użytkowników, ale także dostosowanie się do unijnych regulacji, dotyczących paliw alternatywnych, popularnie zwanych AFIR (ang. Alternative Fuels Infrastructure Regulation). Zgodnie z nowymi przepisami od pierwszej połowy 2024 roku operatorzy stacji mają obowiązek umożliwić kierowcom korzystanie z płatności ad hoc na wszystkich nowo uruchomionych stacjach. W przypadku stacji o mocy co najmniej 50 kW powinien to być czytnik kart płatniczych lub urządzenie do płatności bezdotykowych. W przypadku stacji o słabszej mocy rozwiązaniem może być zastosowanie urządzeń korzystających z internetu i umożliwiających bezpieczne płatności np. QR. 

Dostosowanie infrastruktury ładowania do nowych przepisów wymaga od operatorów zaangażowania, bo aktualnie znaczna część stacji nie jest przystosowana do płatności ad hoc. Pojawia się też pytanie: jak sprawić, aby kierowcy samochodów elektrycznych, korzystając z płatności jednorazowych, mieli łatwy dostęp do faktur za ładowanie, tak jak w przypadku korzystania z aplikacji.

Z odpowiedzią przychodzi Elocity, które dzięki integracji z systemem eService stworzyło ofertę korzystną dla operatorów stacji ładowania i ich użytkowników.

– Jakie są przewagi naszego rozwiązania? Oczywiście operator stacji wyposażonej w terminal płatniczy wywiązuje się z obowiązków, które nakładają na niego przepisy i ułatwia klientom wygodne płatności. Ponadto korzystając z naszego rozwiązania gwarantuje użytkownikom natychmiastowy dostęp do faktur. Wystarczy, że podczas ładowania kierowca poda NIP i numer telefonu, a automatycznie otrzyma SMS z linkiem do faktury – mówi Adrian Nocuń, Członek zarządu Elocity odpowiedzialny za wdrożenie terminali płatniczych. 

Terminale Elocity i eService idealne dla operatorów stacji ładowania

Jak podkreśla Adrian Nocuń, rozwiązanie Elocity i eService oferuje operatorom dostęp do kompletu danych z wszystkich ładowań, jakie odbyły się w ramach infrastruktury operatora poprzez jeden interfejs, niezależnie od tego, czy ładowanie inicjowane było z poziomu terminala czy też aplikacji. – To rozwiązanie automatyczne i bezobsługowe dla operatorów – zaznacza Adrian Nocuń.

To jednak nie wszystkie korzyści i udogodnienia. Terminale płatnicze zintegrowane z systemem Elocity są dostępne wraz ze stacjami różnych producentów. Mogą być także montowane na słupku i obsługiwać jednocześnie wiele stacji. Dzięki temu terminale oferowane przez Elocity i eService stanowią idealne rozwiązanie dla lokalizacji z większą liczbą stacji, także tych o mocy niższej niż 50 kW. Terminal może być więc z powodzeniem stosowany również dla stacji AC jako forma płatności ac hoc wymagana przepisami unijnymi.

Źródło: Informacja prasowa

Powiązane artykuły

wręczenie postulatów

Dokument zawierający 10 postulatów dla polskiej energetyki złożony w kluczowych instytucjach

Przedstawiciele redakcji e-magazyny.pl osobiście złożyli dokument zawierający 10 postulatów dla polskiej energetyki w czterech instytucjach, do których od początku był adresowany. Postulaty trafiły do Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Aktywów Państwowych, Polskich Sieci Elektroenergetycznych oraz Urzędu Regulacji Energetyki. Dokument to…

Aktualizacja: Szacowany czas czytania: 8 minut

Konferencja „Elastyczność sieci oraz magazynowanie energii” – relacja

Zdjęcia z konferencji możesz zobaczyć w jednym z albumów: 27.04.2023 r odbyła się organizowana przez nasz portal konferencja „Elastyczność sieci oraz magazynowanie energii”. W Warszawskim hotelu Hilton zgromadziło się ponad 800 liderów sektora energetycznego, branży motoryzacyjnej oraz przedstawiciele instytucji publicznych.…

Aktualizacja: Szacowany czas czytania: 8 minut
transformacja ciepłownictwa

Prawie pół biliona złotych będzie kosztowała transformacja ciepłownictwa systemowego

Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej (PTEC) opublikowało raport dotyczący transformacji sektora ciepłownictwa systemowego w Polsce, szacując koszty inwestycji na od 300 do 466 miliardów złotych. Przewidywana transformacja jest konieczna, aby spełnić wymogi unijnego pakietu regulacji „Fit for 55” i obejmuje modernizację…

Aktualizacja: Szacowany czas czytania: 3 minuty
temperatura fotowoltaika

Fotowoltaika może podnosić temperaturę w miastach

Nowe badania przeprowadzone w Indiach wykazują, że instalacje fotowoltaiczne na dachach mogą powodować wzrost temperatur w miejskich środowiskach nawet o 1,5°C w ciągu dnia. Chociaż takie rozwiązania mogą przyczyniać się do produkcji zielonej energii, ich wpływ na lokalny klimat ma…

Aktualizacja: Szacowany czas czytania: 4 minuty