Polski producent liderem europejskiej elektromobilności
W roku 2023 firma Solaris wykazała swoją wyjątkową elastyczność i odporność na zmieniające się warunki rynkowe, osiągając stabilne wyniki sprzedażowe. Znacząca większość kontraktów w tym okresie dotyczyła pojazdów o niskiej lub zerowej emisji, które stanowiły aż 82% sprzedaży.
To potwierdza trafność strategii Solarisa, który od lat konsekwentnie rozwija ofertę pojazdów ekologicznych, zgodnie z rosnącym zapotrzebowaniem na tego typu rozwiązania.
Ekspansja rynkowa
Firma utrzymuje swoją pozycję lidera w produkcji autobusów zeroemisyjnych w Europie, co przyczyniło się do wzrostu przychodów o ponad 18% w porównaniu z poprzednim rokiem. Dostarczając swoje produkty do klientów z 17 krajów Europy, Solaris kontynuuje ekspansję na różne rynki, głównie koncentrując się na rozwoju autobusów elektrycznych, wodorowych oraz trolejbusów.
Znaczący udział w rynku autobusów wodorowych potwierdza rosnące zainteresowanie tą technologią, a Solaris utrzymuje swoją pozycję lidera w tym segmencie. Firma planuje dalszy rozwój, w tym zwiększenie zdolności produkcyjnych oraz ekspansję na rynek północnoamerykański.
Rok 2023 w wykonaniu Solaris w liczbach:
- Solaris sprzedał w 2023 roku łącznie 1456 pojazdów.
- Przychody spółki wyniosły 819 milionów euro, co oznacza wzrost o ponad 18% w porównaniu z rokiem 2022.
- Firma zajęła 1. miejsce na rynku autobusów zeroemisyjnych w 2023 roku z udziałem w rynku wynoszącym 15,2%.
- Solaris utrzymał 1. pozycję wśród producentów autobusów bateryjnych i wodorowych na rynku europejskim, wypracowując w latach 2012-2023 udział na poziomie 14,5%.
- Pojazdy nisko- i zeroemisyjne, czyli autobusy elektryczne, wodorowe, trolejbusy i autobusy hybrydowe, po raz pierwszy w historii firmy stanowiły ponad 80% wszystkich wyprodukowanych pojazdów.
Źródło: solarisbus.com