GigafactoryX – produkcja systemów bateryjnych w Polsce

Opublikowany: Aktualizacja: Szacowany czas czytania: 4 minuty
ładowanie pojazdu elektrycznego
Źródło: shutterstock

Impact Clean Power Technology S.A. (ICPT) rozpoczyna projekt GigafactoryX, czyli budowę ogromnej fabryki systemów bateryjnych. W ten sposób uda się zwiększyć moce produkcyjne firmy. W fabryce będą produkowane akumulatory dla transportu publicznego, sektora kolejowego i stacjonarnych magazynów energii, dla energetyki zawodowej oraz indywidualnych odbiorców.

Cel i miejsce budowy GigafactoryX

Inwestycja prawdopodobnie zostanie zrealizowana w okolicy Warszawy. Firma Impact jest liderem na europejskim rynku elektromobilności i stale się rozwija. Dowodem tego jest m.in. budowa planowanej gigafabryki:

W firmie zbudowaliśmy bardzo silny zespół inżynierów i profesjonalistów, dzięki którym od lat w naszym laboratorium powstają kolejne generacje innowacyjnych systemów bateryjnych.

Bartek Kras, prezes zarządu i współzałożyciel Impact Clean Power Technology S.A.

Inwestycja w Gigafactory spowoduje zwiększenie mocy produkcyjnych firmy, docelowo do 5 GWh rocznie. To z kolei przyczyni się do wzmocnienia pozycji firmy na rynku w Europie. Dzięki temu stanie się ona jednym z największych europejskich producentów systemów bateryjnych dla pojazdów ciężarowych (heavy duty).

Akumulatory opuszczające GigafactoryX trafią do pojazdów elektrycznych. Dlatego powinny się one składać z ogniw litowo-jonowych, a ich produkcja odbywać się będzie w trzech technologiach: LTO, LFP i NMC.

Decyzja o rozpoczęciu budowy GigafactoryX potwierdza nasze ambitne plany. Jestem przekonany, że powstanie zaawansowanego technologicznie zakładu będzie silnym impulsem do rozwoju branży elektromobilności oraz OZE w Polsce i na świecie.

Bartek Kras

Zwielokrotnienie mocy produkcyjnych

Według ogłoszonych planów, pierwszy etap projektu powinien zakończyć się w 2024 roku. W momencie, gdy to nastąpi, moce produkcyjne firmy Impact zwiększą się o ponad 1 GWh. To istotna zmiana w porównaniu do obecnej produkcji w wysokości niemal 0,4 GWh w skali roku. Ale to nie koniec – docelowo firma chce osiągnąć produkcję 5 GWh rocznie, co nastąpi w chwili ukończenia projektu.

Główne cele naszej działalności to bezpieczeństwo transportu, szacunek dla środowiska i zaufanie klientów. Chcemy dalej rozwijać firmę w obszarze nowych produktów, a także dywersyfikować działalność i zwiększać moce produkcyjne.

Bartek Kras

GigafactoryX – reakcja na wzrost popytu na baterie

Budowa tak dużej fabryki systemów bateryjnych wymaga zatrudnienia ok. 200 nowych pracowników. Tylko wtedy pierwszy etap projektu będzie mógł być ukończony zgodnie z planem, czyli w 2024 r. Dotrzymanie terminów jest bardzo ważne, ponieważ GigafactoryX powstaje jako odpowiedź na zwiększony popyt na systemy bateryjne.

Zgodnie z prognozą wiodących firm analizujących rynek szacujemy, że w ciągu najbliższych pięciu lat wzrost popytu na systemy bateryjne w Europie będzie utrzymywał się na dwucyfrowym poziomie. Tak znaczące podniesienie zdolności produkcyjnych pozwoli nam utrzymać pozycję wiodącego producenta rozwiązań e-mobility dla transportu publicznego i przemysłu.

Filip Jankun, dyrektor ds. sprzedaży Impact Clean Power Technology S.A.

GigafactoryX – produkcja systemów bateryjnych w Polsce

Nasze produkty dostarczamy na rynki w całej Europie oraz w Stanach Zjednoczonych i w Azji. Na całym świecie baterie Impactu  napędzają autobusy elektryczne, tramwaje, trolejbusy i maszyny przemysłowe. W obszarze magazynowania energii angażujemy się w przełomowe projekty OZE w Polsce.

Bartek Kras

Automatyzacja nowych linii produkcyjnych pozytywnie wpłynie na jakość produkowanych baterii, pozwoli na zwiększenie wydajności produkcji oraz przyczyni się do ograniczenia emisji CO2. Tym bardziej, że zakład będzie zasilany z instalacji fotowoltaicznej stabilizowanej magazynem energii zbudowanym z pozyskanych do recyklingu systemów bateryjnych, wcześniej wykorzystywanych w środkach transportu publicznego. Docelowo także ok. 50% surowców wykorzystywanych do produkcji pochodzić ma z recyklingu.

Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom wspieramy globalne działania na rzecz gospodarki bezemisyjnej, w tym także nadchodzącej wodorowej rewolucji. Dotychczasowe działania pozwoliły nam zbudować rozpoznawalną i uznaną polską markę na globalnym rynku.

Bartek Kras

W zeszłym roku firma Impact osiągnęła udział w europejskim rynku baterii do autobusów elektrycznych na poziomie ok. 15%.

Źródło:

Impact

Powiązane artykuły

energetyka wiatrowa

Sektor wiatrowy ma pomysł na repolonizację

W Świnoujściu, podczas Europejskiego Forum Nowych Idei (EFNI), premier Donald Tusk symbolicznie „położył biało-czerwoną flagę na polskiej gospodarce”. To nie tylko gest polityczny, ale deklaracja końca „naiwnej globalizacji” i początek nowego rozdziału – odbudowy narodowego przemysłu. Ważnym elementem tej strategii…

Opublikowany: Szacowany czas czytania: 3 minuty
list pompy ciepła

Polska branża pomp ciepła apeluje o repolonizację technologii i nową politykę przemysłową. Galmet pisze do Premiera Tuska

Po deklaracji Premiera Donalda Tuska o konieczności repolonizacji kluczowych sektorów gospodarki, pojawił się pierwszy wyraźny głos poparcia ze strony polskiego przemysłu. Prezes firmy Galmet – największego polskiego producenta pomp ciepła i zasobników ciepłej wody – wystosował list otwarty do szefa…

Opublikowany: Szacowany czas czytania: 3 minuty