Coca-Cola w Polsce i krajach bałtyckich elektryfikuje firmową flotę przy wsparciu Elocity
Zrównoważony rozwój, odpowiedzialne podejście do kwestii wpływu na środowisko
i redukcja emisji CO2 to tematy bliskie światowym koncernom. Jednym z narzędzi, które wspierają biznes w osiąganiu celów ESG jest elektryfikacja flot samochodowych. Służbowe samochody elektryczne w połączeniu z infrastrukturą ich ładowania w biurach i domach pracowników są dla firm ważne także z biznesowego punktu widzenia. Nie dziwi więc, że na elektryfikację floty zdecydowała się również Coca-Cola HBC. Jej partnerem technologicznym w Polsce i krajach bałtyckich jest spółka Elocity.
Coca-Cola HBC Polska to jeden z 300 światowych partnerów The Coca-Cola Company, zajmujących się produkcją, dystrybucją i sprzedażą napojów. Koncern postawił sobie ambitne cele, aby do 2040 roku osiągnąć neutralność klimatyczną, czyli zredukować bezpośrednie emisje wynikające z jego działalności do absolutnego minimum. Wśród założeń planu NetZero2040 znalazł się program niskoemisyjnej floty. W Polsce, Litwie, Łotwie i Estonii Coca-Cola HBC zdecydowała się nie tylko na wymianę samochodów
z tradycyjnym napędem na auta EV, hybrydowe i plug-in, ale także na zapewnienie pracownikom dostępu do stacji ładowania zarówno w biurach jak i ich domach. Nad wdrożeniem tego projektu koncern pracuje z Elocity już od roku.
Polska spółka to jeden z liderów elektromobilności w Polsce. Od 2017 roku rozwija autorską technologię zarządzania infrastrukturą ładowania aut elektrycznych, w tym popularną wśród kierowców aplikację, umożliwiającą korzystanie z największej liczby stacji ładowania w kraju. Korzysta z niej dziś ponad 57 000 użytkowników.
Technologia Elocity. Kompleksowe podejście do ładowania
– Rozwiązania Elocity to także kompleksowe wsparcie dla flot firmowych. Cieszmy się, że Coca-Cola HBC Polska doceniła zakres możliwości i elastyczność naszej technologii. Za nami montaż już kilkudziesięciu wallboxów w domach pracowników oraz stacji ładowania w biurach i zakładach w Polsce i krajach bałtyckich. Użytkownicy elektrycznych aut służbowych koncernu mają także dostęp do Aplikacji Elocity, dzięki któryej ładują się na ogólnodostępnych stacjach ładowania, a koszty są automatycznie przypisywane do konta firmowego. To tzw. profile flotowe, które działają podobnie jak dobrze znane karty paliwowe – tłumaczy Agnieszka Nocuń, członkini zarządu Elocity.
Jak wylicza ekspertka,technologia Elocity umożliwia również ustawianie ewentualnych limitów ładowań służbowych dla poszczególnych pracowników, a także dostarcza menedżerom floty informacje o kosztach ładowań na przydomowych stacjach, uwzględniając przy tym zmienne stawki za energię.Zarządzający parkiem służbowych pojazdów Coca Cola HBC w Polsce i krajach bałtyckich ma na bieżąco dostęp do wszystkich tych danych w scentralizowanym systemie. Widzi zarówno informacje
o ładowaniach na stacjach ogólnodostępnych, jak i te na infrastrukturze prywatnej spółek Coca-Cola HBC w różnych krajach. Dzięki temu koncern może rozliczać się z pracownikami za korzystanie z energii na domowych przyłączach, ale też w jednym miejscu ma informacje, które umożliwiają monitorowanie zużycia, zarządzanie limitami ładowań oraz planowanie działań związanych z flotą.
– To ogromne ułatwienie dla fleet managerów, szczególnie, zarządzających parkiem pojazdów w międzynarodowym środowisku. Na polskim rynku e-mobility nie ma systemu, który oferowałby tak kompleksowe i elastyczne rozwiązania dla flot – podkreśla ekspertka Elocity.
Coca Cola HBC. Zarządzanie e-flotą na międzynarodowym poziomie
Z punktu widzenia Coca Cola HBC w procesie elektryfikacji floty kluczowe było znalezienie rozwiązania, które uwzględniałby również międzynarodowy charakter działalności koncernu oraz specyfikę funkcjonowania i rozliczeń infrastruktury ładowania w Polsce, Litwie, Łotwie i Estonii.
– Już 90% naszych aut to pojazdy niskoemisyjne. Jako firma bardzo cieszymy się z tej zmiany i chcemy, by nasz zespół – który działa na terenie Polski, Łotwy, Litwy czy Estonii, także czuł, że to dobra decyzja. Dlatego osobom, które otrzymują służbowe auta elektryczne, staramy się zapewnić także wygodny dostęp do ładowarek – właśnie z Elocity – mówi dyrektorka łańcucha dostaw, Ksenija Todic.
Współpraca Coca-Cola HBC i Elocity to kolejny krok koncernu w stronę niskoemisyjnego transportu. Dalsze plany zakładają zwiększenie liczby samochodów elektrycznych w samym 2025 do ponad 100 sztuk, co pozwala na skuteczne obniżenie emisji CO2 i przyczyni się do realizacji globalnych celów zrównoważonego rozwoju.
Choć zasięg planowanych inwestycji flotowych może się jeszcze zmieniać, jedno jest pewne: Coca-Cola HBC jest zdecydowana na konsekwentne wdrażanie nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań, które przyczynią się do minimalizacji wpływu działalności firmy na środowisko.