Długoterminowa strategia firmy opiera się na elektryfikacji i cyfryzacji produktów oraz na zrównoważonym rozwoju segmentu lekkich samochodów dostawczych.
Dzięki środkom inwestowanym w badania i rozwój Mercedes-Benz Vans zamierza umieścić w swojej ofercie w pełni elektryczne wersje wszystkich swoich samochodów dostawczych do 2025 roku. Jest to zgodne z polityką firmy, która coraz mocnej stawia na zrównoważony rozwój i starania w kierunku redukcji emisji CO2.
W kontekście cyfryzacji zaznaczono, że trwają pracę nad systemami, które ułatwią pracę kierowcom i flotowcom. W tym celu pojazdy będą łączone w jeden system, który zwiększy wydajność całej floty dostawczej.
Ponadto firma ściśle współpracuje z urbanistami, aby dostosować swoje pojazdy do środowiska miejskiego, koncentrując się coraz bardziej na dostawach ostatniej mili. Pojazdy będą optymalizowane pod kątem logistyki w miastach i nowych modeli usług związanych z mobilnością (np. carsharing).
W zeszłym roku firma Mercedes-Benz VANS ogłosiła reorganizację europejskiej sieci produkcyjnej. Celem przedsięwzięcia jest dopasowanie linii produkcyjnej na potrzeby platformy do zabudowy elektrycznych pojazdów. Nowa fabryka ma powstać m.in. w Jaworze na Dolnym Śląsku.
Takie działania w połączeniu z nową strategią mają zwiększyć udział firmy w rynku e-mobility. Mercedes-Benz chce zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych o 20% do 2026 r. i o ponad 50% w do 2030 r.