Główne japońskie linie kolejowe są zasilane przez OZE

Japońskie przedsiębiorstwo kolejowe Tokyu twierdzi, że obecnie do zasilania swoich pociągów wykorzystuje wyłącznie energię odnawialną. Oznacza to, że ogromna sieć linii kolejowych Tokyu w Tokio i okolicach nie powoduje żadnych emisji dwutlenku węgla.

Zmiana nastąpiła 1 kwietnia 2022

Przedstawiciele głównych japońskich linii kolejowych (Tokyu) oświadczyli, że firma do zasilania swoich pociągów korzysta już tylko z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Warto zaznaczyć, że jest to pierwszy przewoźnik kolejowy w Japonii, który osiągnął cel zerowej emisji dwutlenku węgla. Firma twierdzi, że redukcja emisji dwutlenku węgla jest równa średniej rocznej emisji 56 000 japońskich gospodarstw domowych. Ta zmiana nastąpiła 1 kwietnia 2022 roku.

Źródła odnawialne napędzające pociągi Tokyu obejmują energię wodną, geotermalną, wiatrową i słoneczną. Tokyu zatrudnia 3 855 osób. Ich praca w ramach działań przedsiębiorstwa pozwoliła na połączenie Tokio z pobliskim miastem Jokohama. Firma dysponuje ponad 100 kilometrami torów kolejowych, co pozwala na obsługę 2,2 mln osób dziennie.

Zwiększenie produkcji OZE jest niezmiernie ważne 

Nicholas Little jest dyrektorem ds. edukacji kolejowej na Uniwersytecie Stanowym Michigan. Pochwalił on firmę Tokyu za wspieranie energii odnawialnej. Zauważył jednak, że ważne jest także doskonalenie sposobów wytwarzania energii odnawialnej.

Długoterminowa walka toczy się o zwiększenie produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.

Nicholas Little, dyrektor ds. edukacji kolejowej na Uniwersytecie Stanowym Michigan

Tokyu przechodzi na OZE – ocena rozwiązania

  • Czy przejście firmy Tokyu na OZE to tylko popularne hasło reklamowe?
  • Czy firma zmierza we właściwym kierunku, z korzyścią dla środowiska?

Jeden z ekspertów, Ryo Takagi, mówi, że nie ma prostych odpowiedzi na te pytania. Ryo Takagi jest profesorem na Uniwersytecie Kogakuin i specjalistą w dziedzinie elektrycznych systemów kolejowych. Twierdzi on, że na obszarach wiejskich większe korzyści dla środowiska przyniosłoby przestawienie się na zasilanie pojazdów z oleju napędowego na wodór lub przejście na samochody elektryczne.

Ryo Takagi uważa, że działanie Tokyu związane z przejściem na OZE jest rozwiązaniem słusznym, lecz nieidealnym. Powiedział on, że lepsze takie działanie niż żadne. Jednak oświadczył również, że nie zamierza chwalić nadmiernie tego pomysłu i nazywać go najlepszą technologią.

Dalsze plany Tokyu związane z OZE

Nie uważamy tego za osiągnięcie naszego celu, ale za początek.

Yoshimasa Kitano, przedstawiciel Tokyu

Przedstawiciel Tokyu, Yoshimasa Kitano, powiedział, że firma planuje dalsze działania w kierunku czystszych operacji. Takie kroki mają kluczowe znaczenie dla Japonii, która jest szóstym największym emitentem dwutlenku węgla na świecie. Kraj ten postawił sobie za cel osiągnięcie neutralności węglowej do roku 2050.

Energia z OZE w Japonii

Według Japońskiego Instytutu Zrównoważonej Polityki Energetycznej około 20% energii elektrycznej w Japonii pochodzi ze źródeł odnawialnych. To dużo mniej niż ma np. Nowa Zelandia, gdzie 84% zużywanej energii pochodzi z odnawialnych źródeł energii. Przy okazji warto wspomnieć, że Nowa Zelandia liczy na to, że uda się jej osiągnąć poziom około 100% do 2035 roku.

Od czasu katastrofy nuklearnej w Fukushimie w 2011 roku, Japonia wyłączyła większość elektrowni atomowych i zwiększyła wykorzystanie elektrowni węglowych. Ponadto Japonia dąży do tego, aby do 2030 roku 36-38% energii pochodziło ze źródeł odnawialnych.

Źródła:

Major Japanese Railway Now Powered Only by Renewable Energy (voanews.com)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze

PARTNER STRATEGICZNY PORTALU

PARTNERZY PORTALU

Kategorie

BĄDŹMY W KONTAKCIE

Najnowsze

PARTNER STRATEGICZNY PORTALU

PARTNERZY PORTALU

Kategorie

BĄDŹMY W KONTAKCIE