Glencore zainwestuje 4 mld funtów w fabrykę baterii Britishvolt

Grupa wydobywcza Glencore postanowiła nabyć udziały w Britishvolt. Britishvolt to startup, który planuje zainwestować w budowę pierwszej w Wielkiej Brytanii fabryki akumulatorów na dużą skalę. Dzięki temu przedsięwzięciu obie firmy zwiększą swój udział w przyspieszeniu wprowadzania pojazdów elektrycznych.

O Britishvolt

Na początku warto wspomnieć, że Britishvolt stoi za ambitnymi planami dotyczącymi gigafabryki mającej na celu wyposażenie brytyjskiego przemysłu samochodowego w elektryczne zasilanie. Nie ulega więc wątpliwości, że firma chce mieć udział w przyspieszeniu elektryfikacji.

Firma zajmuje się technologią ogniw litowo-jonowych i powiązanymi z tym badaniami i rozwojem. Jej ambicją jest stworzenie jednych z najbardziej etycznych ogniw na świecie. Mają być one przeznaczone głównie do zasilania pojazdów elektrycznych. Britishvolt chwali się również tym, że dostarcza zrównoważone, niskoemisyjne akumulatory zgodnie z planem dekarbonizacji.

Wierzymy, że aby być prawdziwym pionierem w branży produkcji ogniw baterii, firma musi dawać przykład i zapewniać, że jej łańcuchy dostaw są tak bardzo etyczne, niskoemisyjne i zrównoważone, jak to tylko możliwe.

Orral Nadjari, założyciel i dyrektor generalny Britishvolt

O Glencore

Glencore jest jednym z największych na świecie producentów kobaltu, produktu ubocznego wydobycia miedzi w Demokratycznej Republice Konga oraz wydobycia niklu w Australii i Kanadzie. Oprócz tego działalność firmy obejmuje około 150 aktywów górniczych, hutniczych i naftowych. Dlatego często mówi się, że Glencore  jest jedną z największych na świecie, globalnie zdywersyfikowanych firm zajmujących się zasobami naturalnymi.

W miarę jak przyspiesza mobilność i transformacja energetyczna, rośnie też przyszłe zapotrzebowanie na metale stosowane w akumulatorach, takie jak kobalt, miedź i nikiel. Glencore jest już wiodącym producentem i dostawcą tych metali, wspierając naszą ambicję osiągnięcia zerowej całkowitej emisji netto do 2050 roku.

David Brocas, główny trader zajmujący się kobaltem w Glencore

Partnerstwo Glencore  i Britishvolt

Glencore i Britishvolt zdecydowały o podpisaniu partnerstwa polegającego na długoterminowych dostawach kobaltu.

To ogromny krok we właściwym kierunku dla Britishvolt, ponieważ chcemy przyspieszyć przejście do społeczeństwa niskoemisyjnego. Dzięki współpracy z Glencore zabezpieczamy dostawy i zmniejszamy ryzyko projektu.

Orral Nadjari

W ramach umowy Glencore dostarczy do budowanej w Northumberland gigafabryki kobalt, surowiec wykorzystywany w rozwijającym się przemyśle akumulatorów do samochodów elektrycznych.

Kobalt jest kluczowym składnikiem akumulatorów pojazdów elektrycznych. A świadomość, że zaopatrujemy nas w etycznie produkowany kobalt o niskiej zawartości węgla, jest sygnałem dla rynku, że postępujemy zgodnie z naszymi wartościami.

Orral Nadjari

To strategiczne partnerstwo jest jak dotąd najwyższym poparciem dla pierwszej brytyjskiej gigafabryki, projektu wartego 2,6 mld funtów. Glencore ma dostarczać 30% metalu wykorzystywanego przez Britishvolt w latach 2024-2030.

Pilna potrzeba inwestycji w akumulatory

Według zwolenników projektu budowy brytyjskiej fabryki akumulatorów na dużą skalę, inwestycja ta jest niezbędna. Szczególnie w obliczu zmiany przepisów prawnych i dążenia do dekarbonizacji.

W związku z zakazem sprzedaży pojazdów benzynowych i wysokoprężnych w Wielkiej Brytanii od 2030 roku, przemysł motoryzacyjny znajduje się pod presją stworzenia odpowiedniej infrastruktury. Takiej, która będzie dostosowana do samochodów elektrycznych, wykorzystywanych na dużą skalę. Warto wspomnieć, że to dotyczy również produkcji akumulatorów, które służą do zasilania pojazdów elektrycznych. Wkrótce trzeba będzie je dostarczać na rynek w niespotykanej dotąd ilości.

Podsumowując, powstanie ogromnej fabryki akumulatorów może w istotny sposób pomóc osiągnąć cele w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla. Można mieć też nadzieję, że jej istnienie umożliwi szybszą transformację energetyczną.

 

Źródła:

Financial Times

Glencore

Britishvolt

The Guardian

Autocar

BBC

Insider Voice

California News Times

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze

wywiady

PARTNER STRATEGICZNY PORTALU

wydarzenia

Kategorie

BĄDŹMY W KONTAKCIE