Carrefour uruchomi 170 punktów ładowania przy ponad 70 sklepach

Carrefour, największa sieć omnikanałowa w Polsce, oraz Eleport, czołowy dostawca infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, ogłosiły podpisanie strategicznej umowy współpracy na polskim rynku. W ramach tej umowy planowane jest uruchomienie 170 punktów ładowania przy ponad 70 obiektach handlowych Carrefour, zlokalizowanych w 65 polskich miastach.

Partnerstwo ma na celu ułatwienie dostępu Polakom do sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz promowanie ekologicznych metod transportu. Projekt ten przyczyni się również do przyspieszenia realizacji celów związanych z redukcją emisji gazów cieplarnianych zgodnie z trajektorią 1,5°C, wyznaczoną przez globalną strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Carrefour.

Podpisana umowa ustanawia wspólną inicjatywę między Carrefour Polska a Eleport, mającą na celu rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Polsce. Dzięki tej współpracy, Carrefour zaoferuje swoim klientom komfortowe, dostępne i przyjazne dla środowiska ładowanie samochodów elektrycznych energią pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł. To działanie jest zgodne z filarami planu strategicznego „Carrefour 2026”, który zakłada znaczącą redukcję gazów cieplarnianych o 30% do 2025 roku, o 50% do 2030 roku oraz o 70% do 2040 roku w porównaniu do roku 2019. Sieć mobilizuje swoich dostawców i klientów do aktywnego włączenia się do tych działań.

Cele Carrefour

Pierwsze z planowanych 170 punktów ładowania, które będą zlokalizowane przy ponad 70 obiektach Carrefour w 65 polskich miastach, zostaną uruchomione jeszcze w tym roku. Obecnie trwają prace związane z procesem administracyjnym oraz przygotowaniem każdej lokalizacji do montażu urządzeń. Celem obu partnerów jest jak najszybsze uruchomienie tych punktów we wszystkich lokalizacjach.

Głównym celem globalnej strategii Carrefour, której wyrazem jest plan strategiczny “Carrefour 2026” jest przyspieszenie transformacji firmy poprzez zobowiązanie, aby być jak najbardziej dostępnym dla klientów, budować firmę przyszłości oraz konsolidować nasz model zrównoważonego rozwoju. Wszystkie te elementy możemy odnaleźć w naszym partnerstwie z Eleport, które dodatkowo pomoże nam zrealizować jeszcze ambitniejsze cele w zakresie redukcji emisji CO2. W 2023 roku cała nasza Grupa zredukowała ją o 38%, co oznacza, że 2 lata wcześniej osiągnęliśmy nasz cel jej redukcji o 30% do 2025 roku, wyznaczony trajektorią wzrostu temperatury 1,5°C – mówi Agata Kopytyńska, członkini Komitetu Wykonawczego i Dyrektorka Nieruchomości, Ekspansji i Aktywów Carrefour Polska. Wierzymy, że rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych przy naszych obiektach, pomoże nam być bliżej klientów, zachęcając ich do stałego korzystania z ekologicznych rozwiązań. Jednocześnie, partnerstwo to wpisuje się w nasze działania w zakresie osiągnięcia celu zrównoważonego transportu, co jest niezwykle ważne w odpowiedzi na aktualne wyzwania gospodarcze i środowiskowe. Tą są filary, na których chcemy zbudować firmę przyszłości, jaką stać się chce Carrefour Polska – dodaje Agata Kopytyńska.

Z kolei Eleport, jako wiodący dostawca usług ładowania, widzi w tej współpracy szansę na dalsze poszerzanie swojej sieci i dostępności usług ładowania w Polsce.

Współpraca z Carrefour Polska to dla nas kolejny kamień milowy wzmacniający obecność na polskim rynku. Dzięki temu partnerstwu będziemy mieli możliwość zaoferowania klientom sieci w kilkudziesięciu polskich miastach możliwości szybkiego ładowania samochodów w czasie codziennych zakupów. Szczególnie cieszy nas, że znaleźliśmy partnera, z którym łączy nas chęć aktywnego budowania rozwiązań przyjaznych środowisku w zakresie transportu – mówi Paweł Doleciński, Dyrektor Sprzedaży w Eleport.

Źródło: media.carrefour.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze

PARTNERZY PORTALU

Kategorie

BĄDŹMY W KONTAKCIE

Najnowsze

PARTNERZY PORTALU

Kategorie

BĄDŹMY W KONTAKCIE